Jak zacząć sprzedawać na WordPressie?

Jak zacząć sprzedawać na WordPressie?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

WordPress, czyli nowoczesny system zarządzania treścią, może poszczycić się ogromną popularnością, dlatego coraz większa liczba przedsiębiorców postanawia rozpocząć sprzedaż za jego pośrednictwem.

Liczba zwolenników, która obdarzyła go zaufaniem, sprawiła, że można korzystać z niego aż w 68 językach na całym świecie! WordPress to darmowe narzędzie, które umożliwia tworzenie, a także późniejszą obsługę stron internetowych, które można przekształcić w pełnoprawny e–sklep. Co ciekawe, w tej chwili już prawie 35% portali działających na rynku ogólnoświatowym opiera się na tytułowym oprogramowaniu. Czemu zawdzięcza swój fenomen i jak zacząć na nim sprzedawać?

Czym tak naprawdę jest WordPress?

Oprogramowanie WordPress to prawdziwa innowacja na rynku. Jeśli istnieją jednak jeszcze osoby, które nigdy nie miały okazji usłyszeć o jego fenomenie – warto poświęcić chwilę na dalszą lekturę. Ideą towarzyszącą powstaniu systemu WordPress było zamierzenie, aby każda osoba była w stanie stworzyć własny blog, a w przyszłości także stronę internetową.

Do tej pory zadanie to było zarezerwowane tylko dla specjalistów w tej dziedzinie. Ci, którzy nie mieli odpowiedniej wiedzy na ten temat, musieli korzystać z usług programistów, które nigdy nie należały do najtańszych inwestycji. Ponadto wizja pracownika IT nierzadko bywała wyraźnie odmienna od określonych oczekiwań klienta i prowadziło to do braku usatysfakcjonowania, a przez to – nieskutecznej reklamy. Dzięki WordPress każdy użytkownik mający podstawowe umiejętności związane z obsługą komputera może samodzielnie stworzyć swoją stronę internetową, a następnie przekształcić ją w e–sklep.

Jak rozpocząć prowadzenie sprzedaży na WordPressie?

Po ukończeniu procesu tworzenia własnej strony internetowej nadszedł czas, aby uczynić z niej pełnoprawny sklep internetowy. W pierwszej kolejności należy upewnić się, że wybrany motyw, a także specjalna wtyczka e-commerce są ze sobą kompatybilne. Następnie konieczny będzie wybór dodatkowego modułu, który rozszerzy zakres możliwości strony. W tym przypadku będzie to tzw. plugin, dzięki któremu aktywowane zostaną dodatkowe funkcje, charakterystyczne dla serwisów o charakterze sprzedażowym. Są to niezbędne opcje, takie jak możliwość tworzenia konta przez użytkowników, budowa ścieżek zakupowych klientów, podział na kategorie i zakładki konkretnych produktów, a także dodawanie artykułów do wirtualnego koszyka. Najczęściej wybieraną wtyczką jest WooCommerce. Największy wpływ ma na to fakt, że jest ona bezpłatna, a mimo to zawiera liczne rozszerzenia, umożliwia sprzedaż wielu rodzajów produktów w dowolnej formie, a także współpracuje z różnorodnymi motywami.

foto

Pierwsze kroki w sprzedaży na WordPressie

Rozpoczynając prowadzenie sklepu internetowego za pośrednictwem systemu WordPress, warto zwrócić uwagę nie tylko na aspekty techniczne strony, lecz także na te pozostałe mające bezpośredni wpływ na sprzedaż. Unikalne opisy poszczególnych artykułów zwiększają pozycjonowanie, a wysokiej jakości fotografie, które rzetelnie przedstawiają oferowane produkty, mogą skutecznie zachęcić klientów do ich zakupu.

Warto zadbać o to, aby strona była wygodna i intuicyjna w obsłudze. Przyporządkowywanie artykułów do odpowiednich kategorii z pewnością korzystnie wpłynie na możliwość odnalezienia ich przez zainteresowanych. Jeśli chodzi o ustawienia dotyczące płatności i dostawy – wystarczy znaleźć wybrane firmy kurierskie oraz operatorów płatności internetowej w ofercie sklepu WooCommerce i dodać je do swojej strony.

Zdj. główne: Pixabay/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak skutecznie wdrożyć i rozliczyć IP Box – praktyczne porady dla przedsiębiorców
Jak skutecznie wdrożyć i rozliczyć IP Box – praktyczne porady dla przedsiębiorców
Odkryj praktyczne sposoby na skuteczne wprowadzenie i rozliczenie IP Box w biznesie. Zrozum podstawy, korzyści i potencjalne pułapki związane z tą ulgą podatkową.
Kreowanie unikalnego wizerunku marki poprzez strategie storytellingowe w mediach społecznościowych
Kreowanie unikalnego wizerunku marki poprzez strategie storytellingowe w mediach społecznościowych
Odkryj, jak wykorzystać storytelling w mediach społecznościowych do zbudowania silnego i rozpoznawalnego wizerunku marki. Dowiedz się, jak angażować odbiorców poprzez opowiadanie historii i skutecznie komunikować wartości firmy.
Jak skutecznie zarządzać w sektorze medycznym – klucz do sukcesu
Jak skutecznie zarządzać w sektorze medycznym – klucz do sukcesu
Poznaj skuteczne strategie zarządzania w sektorze medycznym, które przyczynią się do osiągnięcia sukcesu. Odkryj niezbędne narzędzia, kluczowe umiejętności i najlepsze praktyki.
Ostatnie wpisy