Google Analytics to must have marketerów, od zawsze im wiernie służył, aby informować o zachowaniach użytkowników na witrynach internetowych. Czym jest jego czwarty wymiar?
Na początku warto wspomnieć, że Google Analytics 4 śledzi zachowania użytkowników nie tylko na stronach internetowych, ale również na aplikacjach mobilnych.
GA4 może stosować modele uczenia maszynowego do danych w celu obliczenia prawdopodobieństwa rezygnacji, konwersji i prognozy przychodów. Dzięki narzędziu będzie można dotrzeć do użytkowników, którzy będą mieli większą wartość lub ponownie zaangażować użytkowników, którzy mogą wkrótce zrezygnować.
Google Analytics 4 zapewnia też szczególną kontrolę nad użytkownikami, od których zbierasz dane, oraz możliwość wykorzystywania tych danych w ukierunkowanych kampaniach reklamowych, zapewniając zgodność z polityką prywatności.
Jak zapewnia Google, należy oczekiwać, że w przyszłości zostanie wprowadzonych więcej możliwości modelowania, aby wypełnić niektóre luki w danych, gdy nie będzie już można śledzić użytkowników ze względu na środki ochrony prywatności.
Zdj. główne: Justin Morgan/unsplash.com