Marketing afiliacyjny w pigułce

Afiliacja
Marketing afiliacyjny w pigułce
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Afiliacja to skuteczna forma marketingu internetowego. Opiera się na zasadzie partnerstwa, w którym reklamodawca zleca osobom niezwiązanym z firmą promocję jego produktów w zamian za stosowną prowizję. Jakie korzyści można czerpać z marketingu afiliacyjnego?

Dzięki marketingowi afiliacyjnemu reklamodawcy zyskują więcej przestrzeni, w której mogą prezentować swoje produkty i zachęcać do ich zakupu. Na czym konkretnie polega ten rodzaj marketingu? Jest to model współpracy/partnerstwa, w którym sprzedawca nie reklamuje swoich produktów, ale zleca to zadanie podmiotom zewnętrznym. Na pewno każdy z nas kojarzy posty w mediach społecznościowych o polecanych usługach i towarach, publikowane przez osoby publiczne, szczególnie przez influencerów. Tak właśnie wygląda marketing afiliacyjny w praktyce.

Elementy marketingu afiliacyjnego

Marketing afiliacyjny opiera się na relacjach między trzema podmiotami. W tym modelu biznesowym nie może zabraknąć:

  • reklamodawcy – zwanego również merchantem, który dostarcza produkty,
  • wydawcy – nazywanego też afiliantem, jego zadanie polega na umieszczeniu i reklamowaniu otrzymanych produktów we własnych kanałach promocji, na przykład na portalach społecznościowych,
  • użytkownika – jest to osoba, która odwiedza stronę wydawcy. Jeśli zainteresuje go reklamowany produkt, to odwiedzi stronę reklamodawcy po kliknięciu w link referencyjny.

Link referencyjny jest kolejnym istotnym elementem w marketingu afiliacyjnym. Nazywa się go także linkiem polecającym bądź partnerskim. Odgrywa on istotną rolę w całym procesie, ponieważ kieruje użytkowników internetowych do stron, na których znajdą produkty reklamodawcy. Każdy wydawca otrzymuje własny link referencyjny, aby można było sprawdzić, jaka część sprzedaży została wygenerowana dzięki konkretnemu partnerowi. Na podstawie tych danych afilianci otrzymują prowizję, czyli zarabiają na reklamowaniu.

Czy warto inwestować w marketing afiliacyjny?

Ze względu na swoje rozpowszechnienie internet staje się coraz lepszą przestrzenią do reklamowania swojej marki i jej produktów. Dzięki modelowi opartemu na afiliacji możemy docierać do nowych grup odbiorców i zwiększyć ruch na stronie. Influencerzy mają obecnie ogromną siłę przebicia i szerokie zasięgi, które warto wykorzystywać. To prosty i dosyć tani sposób na budowanie świadomości i wizerunku firmy w mediach społecznościowych.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby marketing afiliacyjny łączyć z innymi modelami biznesowymi bądź korzystać ze skutecznych narzędzi. Jeśli prowadzisz sklep online, przyjrzyj się systemowi Google Merchant. Dzięki niemu nie tylko zaprezentujesz swój asortyment w wyszukiwarce Google, lecz także stworzysz skuteczną kampanię reklamową. Więcej o Google Merchant dowiesz się tutaj: https://adsright.pl/google-merchant/.

Zdjęcie główne: Firmbee.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Optymalizacja procesu anodowania: poradnik dla operatorów linii i laborantów
Optymalizacja procesu anodowania: poradnik dla operatorów linii i laborantów
Praktyczne porady i wskazówki dla operatorów linii i laborantów dotyczące efektywnej optymalizacji procesu anodowania dla lepszej wydajności i jakości.
Inwestowanie w metale szlachetne – jak kangur, krugerrand i inne monety bulionowe mogą zabezpieczyć Twoje finanse
Zabezpiecz swoje finanse za pomocą inwestycji w metale szlachetne takie jak kangur, krugerrand i inne monety bulionowe. Dowiedz się, jak te unikalne aktywa mogą poprawić Twoją strategię inwestycyjną.
Jak skutecznie personalizować oferty w programie lojalnościowym dla poprawy zaangażowania klientów?
Jak skutecznie personalizować oferty w programie lojalnościowym dla poprawy zaangażowania klientów?
Poznaj praktyczne metody personalizacji ofert w programie lojalnościowym, które mają na celu zwiększenie zaangażowania klientów i zwiększenie ich satysfakcji.
Ostatnie wpisy